T'interessa

Atenció a la ciutadania

Atenció a la ciutadania

L'Administració pública genera un gran volum d'informació administrativa orientada a l'accés als servicis públics, el compliment d'obligacions i l'exercici de drets per part de la ciutadania.

La informació sobre polítiques públiques i serveis que presta l'Administració arriba a les persones a través de l'atenció a la ciutadania. Per esta raó, és important que l'Administració estiga enfocada en les necessitats i demandes de la ciutadania i que compte amb un sistema d'atenció eficaç, eficient i de qualitat.

Perquè siga d'utilitat, la informació, ha de ser clara, completa, actualitzada y estructurada. La mateixa s'ha de canalitzar a través del sistema d'atenció a la ciutadania, que es compon de:

  • El Sistema d'Informació per a l'Atenció a la Ciutadania (SIAC)
  • Els canals d'atenció a la ciutadania

 

La Generalitat disposa d'una xarxa de canals d'atenció a la ciutadania, en les seues modalitats presencial, telefònica i electrònica, que estan plenament consolidats. En este sentit, la xarxa d'oficines d'atenció presencial (oficines i punts PROP), els servicis d'informació digital PROP i el servei multicanal 012 tenen una llarga trajectòria de professionalització i millora contínua, que s'ha adaptat de manera constant a la modernització de l'Administració, als contextos institucionals, socials i tecnològics i, especialment, a les necessitats de la ciutadania.

 


Última actualització: 2025/05/22