Detall Notícia

Emergències estableix un procediment per a facilitar l'atenció telefònica en el 112 a persones operades de laringe

15/01/2022
Emergències estableix un procediment per a facilitar l"atenció telefònica en el 112 a persones operades de laringe

- El procediment es recull en un conveni signat entre l'AVSRE i l'Associació Espanyola Contra el Càncer
- Les persones amb dificultats de comunicació oral de tota la Comunitat Valenciana podran contactar amb el 112 per SMS



L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) facilitarà l'atenció en el telèfon únic d'emergències 112 a persones operades de laringe i adaptarà els seus protocols operatius perquè aquestes persones puguen enviar un missatge de text. Aquesta adequació es produeix amb l'objectiu de superar les dificultats de comunicació oral que sovint presenten aquestes persones.

El nou procediment es posa en marxa amb la col·laboració de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, amb la qual l'AVSRE ha signat un conveni en la seua seu de Castelló de la Plana, encara que el conveni s'aplicarà a tota la ciutadania que ho necessite a la Comunitat Valenciana. En virtut d'aquest conveni, Emergències ha activat un número de telèfon mòbil específic a la disposició de l'associació on usuaris i usuàries que ho necessiten podran comunicar qualsevol incidència mitjançant l'enviament d'un SMS que s'integrarà en el sistema del 112.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que aquest sistema "naix amb l'objectiu de derrocar barreres i fer més accessible el telèfon únic d'emergències, per a atendre amb eficàcia i eficiència també les persones que necessiten altres canals de comunicació adaptats a les seues capacitats". Segons la titular de Justícia i Interior, "el telèfon 112 és la via que té tota la ciutadania per a sol·licitar ajuda davant d'una emergència i és fonamental que s'adapte a les necessitats d'aquest col·lectiu que fins ara no podia fer un ús òptim del servei".

Arxius relacionats