Detall Notícia

La Generalitat modernitza els cossos de Policia Local amb dues noves eines tecnològiques

06/03/2021
La Generalitat modernitza els cossos de Policia Local amb dues noves eines tecnològiques

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, i el director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, José Manuel García Duarte, han presentat dues noves plataformes tecnològiques que permetran la modernització dels cossos de Policia Local. Es tracta del primer registre d'agents i personal policial auxiliar, que ha desenvolupat la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i del nou programari de coordinació amb el Centre d'Emergències 112, que ha desenvolupat l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Les dues eines milloraran la resposta dels serveis d'Emergències, la coordinació amb altres cossos i l'actualització immediata de les incidències, així com la gestió del personal i els recursos de les plantilles de la Policia Local. L'objectiu és que tant el registre com la plataforma de gestió estiguen plenament implantades en els 267 cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana a la fi d'any.

Registre de policies locals de la Comunitat Valenciana

El registre de policies locals de la Comunitat Valenciana permetrà constituir un cens de tot el personal que integra els cossos policials dels municipis valencians a efectes estadístics, informatius i operatius. En les pròximes setmanes es posarà en marxa un programa pilot en què participaran Benicarló, Mislata i Elx. Posteriorment, s'ampliarà a la resta de municipis de la Comunitat Valenciana.
Tant agents com personal policial auxiliar comptaran amb una credencial de policia local única a la Comunitat Valenciana i podran descarregar el seu full de serveis des de qualsevol lloc i en qualsevol moment. A més, podran pujar al registre tota la documentació referent a la seua formació, distincions i condecoracions, permisos, pràctiques, etc.

La inscripció en el registre serà obligatòria per a poder accedir a les activitats de formació i perfeccionament professional de l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) i seran considerades en les convocatòries de subvencions, la subscripció d'acords de col·laboració i qualsevol altra actuació de la Generalitat dirigida a la millora dels cossos de Policia Local.

Integració en la plataforma de coordinació d'Emergències

El programari que ha desenvolupat l'Agència de Seguretat i Emergències permetrà a les 267 plantilles municipals de policia disposar d'una única eina de gestió i coordinació, amb funcionalitats específiques per a les seues necessitats i amb assistència tècnica 24 hores per part els tècnics de l'AVSRE. La primera versió de la plataforma policial s'està provant a Rojales, Finestrat i San Antonio de Benagéber.

La principal novetat que té és que es pot usar tant en les oficines policials com en tauletes tàctils i els mòbils, per a aquells cossos que en l'actualitat no tenen capacitat de cobrir les 24 hores amb personal en les dependències.

Està concebuda com a extensió de la plataforma CoordCom, sistema implantat al Centre de Coordinació d'Emergències 112 per a la gestió operativa d'emergències. D'aquesta manera, tots els cossos de Policia Local valencians s'integraran en la xarxa del 112, que actualment compta amb 120 agències, 80 de les quals són cossos de Policia Local.

Arxius relacionats